Deze neus zingt. Doet iets denken aan Lamy. Geeft wat hij belooft in de neus. Fijne zuren, lichte tintels, als in prikkelt de tong voor meer. Verstilling — a year ago
Meer gewurstraminer kopen — 5 years ago
Lichte Givry met rood fruit en een beetje iets scherps in de smaak. Tannine mag wat meer geïntrigeerd. Zou misschien nog net iets langer kunnen rijpen. Mooie afdronk met rood fruit. — 8 years ago
Edit: na 3 dagen open is deze wijn veel lekkerder geworden; veel meer fruit in de neus, minder zware tannines en een veel vriendendelijker afdronk!
[Ik houd van Carmenère. Dit is wel een straffe, minder sappige variant. Goed bij kruidig en zwaar vlees, maar niet als eerste wijn van de avond. Rustig aan met deze!] — 10 years ago
Dicht bij de zee. Grootste gevaar de zeewind. Daarom hangen de druiven laag. Wilde dieren. Maar verder weinig gevaren. Na ca 3-5yr op de markt. Neus: gedroogd steenfruit, perzik, honing, gestoofde groene appels, heel geparfumeerd. Opent zich langzaam in het glas. Zit veel in verborgen. Parfum van gele bloesem, maar ook rose wilde rozen. in de smaak meer citrus, limoen, citroen. Aan het eind veel mineraliteit, zout, hartig door lees ageing? M+ body, 12% alcohol, droog. Ter plekke geproefd. Proeverij met dochter ‘president’ — a year ago
Kleur; lichtgerl@met hont va Granny Smith groen.
Geur, redelijk wat petrol, citrus, perzik.
Hoge zuren bij de eerste slok, maar naarmate de wijn minder koud is, meer mineraliteit en zachtere zuren. Lange afdronk en prettiger mondgevoel als de wijn duidelijk minder koud is. — 3 years ago
Goudgeel, groen gras, fruitig. Iets meer mineralen dan verwacht. Gelaagde wijn, fantastisch gepaired met een parmezaanbiscuit met kikkererwt-sesampate en frisse komkommer. — 7 years ago
A tasty sweet wine. Very light on the tongue. Drank as an after dinner closer. — 9 years ago
Mooie albarino. Meer fruitig dan verwacht. Perziksnoepjes, stuivend. Haast te verwarren met viognier. Zeer aangenaam — a year ago
Outstanding 😍 — 2 years ago
Eerste kerst bij fam Baartmans mooie fles wijn verwacht je meer van voor dat geld ? — 3 years ago
Wat strenger dan van de tap. Minder zoet en meer diepe bitters.
@delectable: this is Vur maote — 9 years ago
Wauw, wat goed. Enorm veel body voor een Beaujolais. Leer, tabak, tannine, vlierbes en ander wat streng fruit. Kan ook nog wel een paar jaar liggen maar dan ga je de frisheid missen maar win je aan complexiteit. Ik ga kijken of er nog meer te koop is. Tip van de wijnmaker, doordrinken als ie open is want er zit maar heel weinig zwavel in. Dat is geen straf in dit geval. — 10 years ago
Dominique Elena
Voor de sauvignon liefhebber. Maar met meer volhoud, floraal. Citruszuren springen eruit. — 3 months ago